Tävlat!

Igår var det verkligen fullt upp på schemat. Packade, red, mockade, knoppade och tvättade inför tävlingen. Det var Gymnasie-DM som gick i stora körhallen i Rättvik idag och jag kom individuellt på sjunde placering av ca femtio starter. Klassen var en LC med 5 cm höjning till omhoppningen. Var dubbelnolla och Beach Boy kändes verkligen kanon!
Dock tycker jag det var lite dåligt upplägg från arrangörernas sida. Allt tog sjukt lång tid, kom dit strax efter nio på morgonen och åkte inte därifrån försen klockan femton! Och då red jag bara en klass liksom..

Från att ha varit 16 intresserade att rida med i Falulaget var vi bara tre som startade idag! Jag var som sagt dubbelnolla, Jennie hade ett nedslag i grunden och Kajsa ett nedslag i omhoppningen. Jäklans otur för det var skitsnygga rundor dem gjorde!
Nu laddar jag om för nästa tävling.

I morgon bitti ska jag rida min tränares hästar. Hennes stall ligger mitt emot vårat så det är ju bara att traska dit. Beach Boy ska nog få gå ut i skogen och jogga i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0