Jackets Beach Boy BRP 4

Sommaren 2007 blev det dags att byta ut min lilla c-ponny Kitty då jag började växa ur henne. Beach Boy var den första d-ponnyn jag provred och han blev den enda.
Han är en hingst född 2000 och när vi köpte honom hade han gått LB hoppning. Han är avelsvärderad och har ett antal fina avkommor. 

Beach Boy är nog den mest personliga hästen jag träffat. Han gnäggar när jag kommer ut i stallet och blir nästan som avundsjuk när jag klappar på andra hästar än honom. Vi hjälper varandra och tillsammans är vi ett dreamteam. 
   
Jag minns att det var en väldigt stor omställning för mig att byta från Kitty som var som en het liten studsboll, till Beach Boy som har en stor galopp som gör att det känns som om det går fortare än det egentligen gör. Nu har jag dock upptäckt att vissa dagar är även han en studsboll, haha. 
Det har tagit väldigt lång tid för mig att lära mig att rida honom. Jag kännde mig osäker i början och när det väl funkade på träning var det mina nerver som ställde till det på tävling. Det var väl egenligen 2010 som tävlingar började fungera och vi gick från att vara uteslutna i lokal LC till att placera oss i LA och debutera på nationell nivå. En felfri ritt saknas innan vi är kvalade till MSV och det är just den klassen som är målet till sommaren.


Vinst 2010, Mountain Horse Pony Cup

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis!! Va duktig du är :)

2011-05-19 @ 08:36:00
Postat av: Caroline

SV cheval-shop.com

2011-05-24 @ 00:31:54
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0